Nog een week ………….

23 december 2022 - Capelle aan den IJssel, Nederland

Op donderdag 29 december a.s. vertrekken wij (weer) richting Latijns-Amerika. Ik ga onze reis zeker met iedereen die dat leuk vindt delen via Polarsteps, maar ik ga ook proberen om dat hier via Reislogger te doen. Polarsteps voor het van-dag-tot-dag volgen en de foto’s, Reislogger voor de wat langere verhalen (ook omdat ik die dan op mijn iPad kan typen i.p.v. op mijn telefoon 😉).

Hoe ziet de reis er deze keer uit?

Op 29/12 vliegen we met de nachtvlucht (KL701) naar Buenos Aires, waar we dan de hele volgende dag door moeten zien te komen (nog best een uitdaging na een nachtvlucht !) totdat we in de avond verder vliegen naar Salta.

We blijven dan 5 dagen in Salta (en vieren daar dus ook oud-en-nieuw), waarna we 2 dagen naar Cafayate gaan (met een nog te huren auto) om de prachtige route daarheen nog eens te rijden en te genieten van ‘het goede leven’: eten bij één of meer van de wijnhuizen aldaar.

Op zaterdag 7/1 vliegen we weer terug naar Buenos Aires zodat we op zondag naar de markt in SanTelmo kunnen en verder nog een dag wat rond kunnen kijken.

Op dinsdag 10/1 vliegen we op een onmogelijke tijd (05.53 a.m.! ☹️) naar Bogota/Colombia, één van de weinige rechtstreekse vluchten die (voor een redelijke prijs) te vinden was.

We blijven 4 dagen in Bogota, vooral omdat we er toch heen moeten om verder naar Cartagena te kunnen. En via Lydia (ex-collega en ex-expat in Bogota) hebben we heel veel leuke (vooral eet-) adresjes!

Op 14/1 vliegen we dan door naar Cartagena, waar we bijna een week blijven om te genieten van de warmte, de sfeer, het lekkere eten.

Op 20/1 vliegen we vervolgens via Panama naar Belize. Daar blijven we 2 nachten in een hotel vlakbij het vliegveld aan een rivier in de ‘jungle’ , van waaruit we de eerste Maya ruïnes kunnen gaan bekijken.

Vanaf 23/1 zitten we dan een week in een cabin (weer in de ‘jungle’) in de buurt van San Ignacio, in het westen van Belize. Het plan is om daar vandaan een dagje naar Tikal (Guatemala) te gaan en zeker ook naar de ruïnes in Belize zelf: Caracol en Xunantunich.

Na een weekje jungle is het tijd voor het strand: we sluiten onze reis af met ongeveer 5 dagen in een appartement aan zee in Placencia.

Na nog één nachtje in Belize (weer vlakbij het vliegveld) vliegen we met Delta op 5/2 via Atlanta terug naar Amsterdam waar we dan op 6/2 weer aankomen in een dan hopelijk niet al te koud Nederland.

1. Jan en Carla:
    23 december 2022
    Hallo Hanneke en Ad, dat is weer een perfect uitgedacht plan en het wordt vast weer een prachtige reis. Wij wensen jullie een goede reis met veel geniet-momenten!
    groetjes, Jan en Carla
  2. Rozanna van Doorn-Dahler:
    29 december 2022
    Goede reis, Hanneke en Ad! Het wordt vast weer zo’n spannend en prachtig avontuur. Veel plezier!
  3. Kees van Oers:
    29 december 2022
    A en H, een goede en mooie reis/ avontuur toegewenst. 👍🏻😎